17 Ağustos 2016 Çarşamba

Hazırlık Okusam mı Okumasam mı ?








Biz üniversite öğrencilerini ikilemde bırakan bir konudur  : Hazırlık okunmalı mı ?
Tabi sanki hazırlık sınavını geçmek çok kolaymış gibi birde kararsız kalma aşamalarımız ne denli mantıklı bilemiyorum. Ancak olduda gerçekten İngilizce seviyenizden emin olmayıp ve bu aşamada kararsız kalma durumundaysanız işte bu yazım size !





Varsa elinizde azıcık  bir mola alabilirim !

Lise hayatından , üniversite sınavlarından sonra koca bir yük üstünüzden kalkmış gibi görünsede bence insanın kendini resetlemeye her zaman ihtiyacı var.   Hazırlık dönemleri bu anlarda ilaç gibi karşınıza çıkıyor. Bence bölüme geçmeden mutlaka uğranması gereken bir yer :)

Sosyal hayata atılmak istemez misin ?

Hazırlık zamanımda yoğun şekilde toplulukların , kulüplerin içerisinde  buldum kendimi . Gerçek anlamda sosyal farkındalığınızı bu dönemlerde üst seviyeye çıkarmanız mümkün. Her ne kadar erken yaşta olmuş olmasada bir şekilde sorumluluklarınız daha da kendini gösteriyor ve bundan keyif alıyorsunuz.

Çevrenizi genişletme zamanı geldi de geçiyor !

Arkadaş ortamından tutun hocalara , hocalardan tutun çalışanlara .. Network ağınızı artırma oluşumlarına asla dur demeyin . Öncelikle hazırlık sınıflarında bildiğiniz üzere farklı bölümlerden öğrenciler oluyor. Haliyle tam da bu zamanda sadece kendi alanınızla sınırlı kalmayıp bölüm dışı arkadaşlıklarla karşılaşıyorsunuz. Ve gerçekten hem eğlenceli hem de sağlam dostluklar dahi kurabilirsiniz.  Farklı memleketlerden , farklı inançlardan  insanlar.. Kendimizi işte tam da böyle zamanlarda keşfedebiliyoruz.

Öyle yada böyle bir dil eğitimi var ucunda !

Bunu dememin sebebi hazırlıkta verilen dil eğitimini herkes aynı şekilde alamaz , öğrenemez . Kimileri çok zor bulur kimileri çok kolay . Gerçekten değişiyor kişiden kişiye..  Ama kim olursa olsun istekli , meraklı  ve çabalayan her öğrencinin sınavları geçeceğine imzamı atarım. Her şeyi eğitim sisteminden beklemek zaten bizi geriletir. Karşılıklı olması lazım. Bunları söyleyen Büşra'nın haziran sınavına dahi giremediğini biliyor musunuz ? Bilin bence .. Övünülecek bir tarafı tabi ki yok !! Ancak bu beni 3 ay tatilimi İngilizce'ye ciddi anlamda ayırmama vesile oldu. Ve eylül sınavında geçebilme lüksünü yaşadım :)   '' Ya aslında çokta zor değilmiş hani '' diyebileceğim durumu tattım vallahi . Bir havalar bir havalar .. Neyse konuyu saptırmayayım . Şunu da söylemekte yarar var . Koca bir sene bize verilen eğitimlerle girdiğim sınavın alakası yoktu. Çünkü sınav sistemini bizim dönemimizde değiştirdiler.  Ben derste öğrenmedim ki bu şekilde sınavda nasıl uygulamaya koyayım ? Ve emin olun bu daha zor ve daha iç karartıcıydı . Sonra vay efendim sizin zamanda kolaydı falan derseniz bozuşuruz  . Kolay diye bir şey yok . Zor diye de bir şey yok. Başarmak için çalışmak var  , azim var ..

1 sene kayıp değil , kazanım !

Genelde en çok duyduğum laf bu . Hayır asla böyle düşünmeyin. Kayıp olanı da kazanımı da siz yaratırsınız. Yani hep söylüyorum tamamen size bağlı. Hazırlık zamanlarında sadece dil öğreneceğim diye kasmak yerine ufkunuzu açmaya çalışın . Buna yönelik faaliyetler edinin. Ya da  dil öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirin .  İşinde gücünde olan insanların kurduğu cümlelere dikkat etmiyor musunuz ? '' Üniversite zamanlarına geri dönmek isterdim .'' Gerçekten bunu hep diyorlar. Yaşamak lazım , yaşamak. 100 kere hazırlık eğitimi almıyorsunuz . Tabi ki üniversiteyi yaşayın diyoruz da sınavlardan kalın bir daha okuyun demiyoruz . 1 sene yeter . Fazlasını önermiyoruz  !


Bu bahsettiklerim sadece genel bakış açısı . Bunun yanında aslında normal hayatta yaptığımız ( sohbetler , gezmeler , keşifler.. ) her şeyi  hazırlık zamanında daha sık yapabilme imkanı var. Sakın yok demeyin ! Sanki hiç gezmediniz tozmadınız .. Asla '' hazırlıkta yatılır '' cümlelerine tabi ki kanmayın . Bu da yanlış . Yatmak isteyen her koşulda yatar zaten . Burada amaç yararlı ve geliştirici şekilde seneyi kapatmak .  Kendi açımdan düşündüğümde geriye dönmek istediğimde  asla pişman olduğum şeyler yok şu anda . Hazırlığı da , şu 2 senelik bölüm maceramı da doyasıya yaşadım . Fazla aktif oldum , kapasitem hala dolmaya müsait gerçi .Evet az kalsın hazırlıkta kalma durumunu yaşamak üzereydim ancak zamanımı çalışmaya verdiğimde bu sorunu da geçtim. Bu bile heyecan katmıştı hayatıma  . Düşündüğümde hala vay be diyorum .  Neyse demem o ki  kendinizi verdiğinizde ve öğrenmeye endeksli olduğunuzda hazırlık eğitimi mutlaka size bir şeyler katacaktır . Ama katarken biraz daha sosyal hayatınıza da yön verebilme imkanlarınız çoğalıyor. İşte bu kısımlar için size gerçekten öneriyorum. Okuyun derim ! Ancak hiç gerek yok dil eğitimimi başka bir şekilde hallederim diyorsan tabi ki size kalmış. Bölüme geçtiğinizde de  dediğim sosyal hayatı yakalayabilirsiniz. Tercih sizin .Ne olursa olsun kesinlikle ileride özlemini çekeceğiniz arkadaşlıklar , anılar  , hocalarla arandaki samimiyet , bazen anaokulunda gibi hissetmiş olduğun ancak yine de çok eğlenceli bir o kadarda bazen sinir olduğunuz bazen çok güldüğünüz aktiviteler .. Hepsi çok değerli , özel .

Yaptığınız seçimler umarım sizi pişman etmez ve iyi deneyimler  :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder