21 Temmuz 2016 Perşembe

Yolculuğumuz Gebze Teknik Üniversitesi !

Sınav sonuçlarının açıklanmasını beklemekten daha heyecanlı bir durum varsa o da muhakkak ki üniversite tercih zamanlarıdır.  Hayatınızın tamamıyla yeniden şekilleneceği bir tercih dönemi..  Mutlaka her üniversitenin kendini tanıtan kısa filmlerini , reklamlarını , afişlerini görüp  kafanızın bir kenarına not etmişsinizdir. Ama sizce hangi üniversite neye göre  sizi etkiler ?  Sosyal ortamı , başarı düzeyi , bulunduğu şehri yani pek çok nitelikleri hep gözümüzün önünde dolaşır durur. Ama bu tatlı telaşları yaşamak bence elinize geçebilecek en güzel şey !  Gel gelelim benim şu anda içerisinde olmaktan keyif aldığım üniversitemi kendi açımdan tanıtmaya ve benim kararsız tercihlerimin beni nasıl  bir yola sürüklediğine.. Başlıyoruz :)

Hayallerinize ulaşmak için mi üniversite yolculuğuna çıkıyorsunuz yoksa aldığınız puana göre neresi tutarsa hesabına mı yöneliyorsunuz ? Bence bu en önemli nokta.  Ben biraz hayal biraz puan karışımı bir tercih dönemi geçirdim. Genellikle biz öğrenci adayları özgürlüğümüzü yaşamak için şehir dışında bulunan üniversitelere yönelme eğilimliyiz. O yüzden üniversite araştırmalarına başlarken İstanbul , Ankara gibi büyük şehirleri göz önünde alıp daha sonra Marmara Bölgesi'ndeki üniversiteleri incelemeye başladım . Gebze'de oturuyorum ve bu bölgeyi seçerken aile faktörüm en ön plandaydı . Hele de babanızın tek kızıysanız sizi uzaklara pek gönderme niyetleri yoktur :) Lise hayatımda gittiğim  üniversite gezileri  beni hep gaza getirmiştir çalışmak için .  Hep özel üniversitelere götürmüşlerdi ve en son devlet üniversitesi olan eski ismiyle Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü'ne son gezimizi tamamlamıştık. Ancak şaşırtan tarafı şudur ki Gebze'de olmasına rağmen yaşadığım şehirde bu üniversiteyi hiç birimizin duymamasıydı. İsminden dolayıdır ki ''  2 yıllık üniversitedir  ''  diye tahmin ederek gittik '' 4 yıllık  ( bir de hazırlığı eklersek 5 ) üniversite '' olduğunu öğrenerek kampüsten çıktık.  O zamanlar kampüsüne hayret etmiştim ve büyük olduğu için yürümekten ziyade servislerle binalara gidip geliyorduk . Okulu gezme fırsatımız pek olmadı bölümleri ziyaret ettik , yemeklerimizi yedik ve ayrıldık .  Üniversitede Fizik okuyan bir kız öğrenci bizle okulu tanıtmak için ilgileniyordu ve o an bende üniversitede mutlaka tanıtımlarda yer alacağıma dair kendime bir şekilde söz verdim . Çünkü üniversiteler öğrenciler tarafından sizlere aktarıldığında daha çok isteğiniz artıyor  . Akademisyenlerin anlattıklarıyla öğrencilerin sizlere anlattıkları daha farklı . Çünkü bir taraf okulun başarı tarafını anlatırken diğer taraf sizi daha cezbeden sosyal tarafını anlatıyor . Sonra araştırmalara başladım . İnternet aracılığıyla okulun sitesine girdim ve kampüsünü , hocalarını , başarı ölçeklerini daha çok incelemeye başladım . Ve bu kadar kaliteli bir okulun , yaşadığım ilçede  , bırakın ilçeyi ülkemizde çok az ses getirmesi beni üzmüştü . Çünkü ilçe ismiyle üniversitemiz var ve bunu bilmemek biraz kötü :) Tercihlerimin 4.sırasına yerleştirdim Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü'nü ve hiç çıkacağını düşünmeden yazdım . Çünkü sayısal ağırlıklı bir üniversite ve  sözel anlamda sadece İşletme Fakültesi mevcuttu. Yani bu okulda okumam için sadece İşletme Bölümü'ne tercih yapmam gerekiyordu. Ve işin ilginç tarafı diğer tercihlerimde işletmeye yönelik bir alan seçmedim . Çünkü İşletme Bölümü benim pek ilgi alanıma girmiyordu . 
Ve tercih sonuçlarının açıklandığı o geceye gelelim  !  Heyecanla ve ellerim titreyerek kaç kere kimlik numaramı yanlış yazdığımı hala hatırlıyorum . Ankara çıkacaktı bundan emindim çünkü . 3.tercihimdi . Ve ana sayfanın açıldığı  o an !! Büyük harflerle sanki gözüme sokarmış gibi yazılan okul ismi ! '' GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ '' . Ve ben sevinsem mi üzülsem mi diye düşünürken babamın beni telefonla arayıp  durumumu sorması .. Söylediğimde çok mutlu oldu çünkü yine yanında olacaktım çünkü emin ellerdeydim hem okul hem yaşam olarak .  Biraz çekinceli olarak hazırlık sınavı için okula gittiğimde ve hocaların ilgisini o an gördüğümde kampüsü de iyice dolaştığımda aslında korkulacak bir şey olmadığını ve bana şans getireceğine emin olmaya başladım . Derken okul başladı ve kendimi kulüplerde , çeşitli faaliyetlerde buldum. Çok hızlı gelişti çünkü okulun kampüsü çok büyük olsa da öğrenci mevcudu o kadar çok değildi .Lisansüstü eğitimin verildiği yerdi daha çok . Ancak bunun dezavantajını hiç bir şekilde yaşamadım aksine avantajını fazlasıyla gördüm. 
Şimdi size tercih yapmadan önceki düşüncelerimle şu anda ki yaşadıklarımdan bahsetmek istiyorum.  En fark yaratacak nokta isim değişikliği . GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ  olduk ve bu bence pek çok yeniliği beraberinde getirdi .  Şu anda ilçemde okulumu bilmeyen yok ve '' 2 yıllık mı okuyorsun ? '' diyen yok . Çünkü okul tanınmaya başlanmış  ve başarılarıyla listelerde ilk 10 a giren bir üniversite. Daha sonrasında şu anda 3.sınıf öğrencisiyim ve bu zamana kadar okulun tanıtımlarında hep yer aldım . Lisedeki öğrencilere  burayı sevdirmek ve burada ne kadar şanslı olduğumu hissettirecek olayları ve okulu anlattım . Hepsi ilgiliydi ve hepsi okulu çok beğendiklerini söylediklerinde daha fazla tat aldım .  Okulun etkinliklerinde , projelerinde gönüllü olarak yer almaya çalıştım ve hala çalışmaktayım . Bu bana yeni fırsatlar getiriyor ve önüme sunuyor. Bence üniversite tam anlamıyla fırsat avı. Kendinizi nerede görmek istiyorsanız gerçekleştirme alanı. Çünkü bütün imkanlar üniversite tarafından sizin elinize sunuluyor gerisi size kalıyor.   Diğer bir değişiklik bizlere değer veren ve demin bahsettiğim her türlü imkanı sağlayan , arkamızda duran ve bir tık maille hemen geri dönüş alabileceğiniz bir Rektör'ün başınızda olması . Bence diğer bir fırsat kapısı da bu. Çünkü hangi projeyle kapısını çalsam yahut görsem her zaman destek vermesi  ve dikkatle sizi dinlemesi sizin öz güveninizi adeta tavan yapıyor :) Daha farklı düşüncelere girerek daha güzel işlere imza atıyorsunuz.  Ve okulumuzda düzenlenen her türlü etkinlikler  sizi kalbinizden vuruyor diyebilirim. Kulüplerimiz olsun okulumuz olsun hepsi kaliteli işler önünüze sunuyor ve network ağınızı geliştirecek hiç aklınıza gelmeyen hiç kapısından içeriye giremeyeceğinizi düşündüğünüz  pek çok şirketin üst düzey çalışanlarıyla bire bir görüşme avantajını yakalayabiliyorsunuz . Eğitim noktasına değinirsem  kendi alanımı bana sevdiren ve iyi ki İşletme Bölümü'nde okuyorum dedirten hocalara sahipsiniz. Kapılarını çaldığınızda '' girin '' sesi duyduğunuz , vakitlerini size harcamaktan memnunıyet duyan,   akademik yönden başarıları kanıtlanmış hocalarınız her daim yanı başınızda.  Sıcak bir kampüs hayatı ve bu sanayi şehrinden kaçıp doğaya kendinizi atabildiğiniz bir alan. Ne eksiği var diye düşündüğümde kafamda hiç bir eksiklik göremiyorum. Çünkü ben buraya sadece okumak için geldim ve daha fazlasını bularak , kendimi daha geliştirerek ve şu anda çok büyük projelerde kendimi kanıtlamış halde yoluma devam ediyorum. Dediğim gibi hayallerinize ulaşmak için üniversite büyük bir nimet . Ancak Gebze Teknik Üniversitesi daha da büyük bir şans . Sağlam adımlarla , eğlenceli arkadaş ortamlarıyla ,  kendinizi geliştirmek ve ilerletmek yönünde sertifikalı eğitimlerle , sosyal ortamıyla , teknik gezileriyle ,  hayranlıkla ders çalışmak için koşuşturacağınız devasa kütüphanesiyle , üniversite başarı sıralamaları açıklandığında övüneceğiniz okulunuzla  , sizlere sunulacak burs ve staj imkanlarıyla ve  daha yazamadığım  aklınıza gelemeyecek pek çok özellikleriyle sizleri başarı merdivenlerine tırmanmanızda yardımcı olacak ve hayallerinize ulaşmak için adım attıracak en önemlisi kendinizi burada keşfedeceğiniz bu ortamda bulunmak için çok uzakta değilsiniz . Azıcık ötenizde İstanbul sınırlarında Gebze Teknik Üniversitesindeyiz ! 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder